همشهری آنلاین: چهارمین دور گفت‌وگوهای دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و سوئیس در زمینه حقوق بشر به سرپرستی معاونین وزیران امور ‌خارجه دو کشور در برن برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر حسینی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در این مذاکرات با اشاره به اصل گفتگو و مفاهمه به عنوان یکی از محورهای اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که در عرصه حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران بدنبال تقویت رهیافت‌های مبتنی بر همکاری و تفاهم است.

وی با اشاره به مشکلاتی که تقابل‌های سیاسی و غیرسودمند در عرصه حقوق بشر برای جامعه بشری ایجاد کرده است تصریح کرد که گفتگوهای اصیل و تعامل هدفمند تنها راه ارتقاء حقوق بشر و حصول آرمانهای مشترک است.

حسینی ظرفیتهای ایران و سوئیس را برای برقراری گفتگوی سازنده نظری در زمینه حقوق بشر برشمرد و ضرورت بهره برداری از این ظرفیت ها را برای تقویت گفتگوهای جهان اسلام و غرب مورد تاکید قرار داد .

تالمی، معاون وزیر خارجه سوئیس نیز در این گفتگوها با اشاره به علاقمندی کشورش به تعامل و همکاری با جمهوری اسلامی ایران از جمله در زمینه حقوق بشر بر ضرورت همکاری دوجانبه برای حصول اهداف مشترک و ارتقاء حقوق بشر در سطح جهانی تاکید کرد.

وی ضرورت تعمیق شناخت از نظام کیفری اسلام را مهم دانست و آمادگی سوئیس را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء تفاهم و درک مشترک مورد اشاره قرار داد.

در این گفتگوها دو طرف در زمینه تدوین یک چهارچوب هدفمند برای همکاری‌های دوجانبه و بین المللی توافق کردند.

همچنین در این مذاکرات نگرانی های جمهوری اسلامی ایران در زمینه برخی موضوعات از جمله روند اسلام ستیزی، مشکلات اقلیتهای مسلمان در سوئیس و اروپا، بدفتاری پلیس، آسیب پذیری کودکان و وضع پناهندگان مطرح شد.

کد خبر 62907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز